Workshop

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer inzicht over spel, spelen en spelontwikkeling?

Vraag een workshop of informatieavond aan!

 

 

 

Workshops en/of informatiebijeenkomsten worden onder andere gegeven op kinderdagverblijven, scholen,

peuterspeelzalen en bij gastouderbureau's, maar ook bij ouders thuis of bijvoorbeeld voetbalverenigingen.

Door meer inzicht te hebben in de spelontwikkeling van kinderen, kun je beter aansluiten bij het spel van het kind!

Kinderen dienen zich vaak te houden aan spelregels. Maar wat als dit niet lukt? Waar komt dit door?

Hoe kun je het kind begeleiden zonder dat het spel stopt?

 

 

 

 

Onderwerpen van workshops en informatiebijeenkomsten kunnen bijvoorbeeld zijn:

 

Spel, Speel, Spelen (over spelontwikkeling en spelniveau's)

 

Het begeleiden van het spel

 

Spelwerelden

 

Spelstimulatie

 

Spelmaterialen en spelideeën

 

Spelomgevingen (speelomgevingen)

 

Het speelvriendelijk inrichten van een klaslokaal

 

 

 

Workshops en informatiebijeenkomsten worden gegeven vanaf €45,- excl. BTW per uur.

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie!

 

 

 

 

 

 

Voetbaltrainer:

Waarom maken Koen en Tim geen deel uit van het spel?

Ze blijven aan de kant van het veld hangen.... Lijken totaal niet betrokken bij het voetbalspel. Hoe kunnen we dit soort situaties begeleiden?

Leerkracht onderbouw:

We hebben een klaslokaal van 24m2. Hoe kunnen we een veilige leeromgeving creëren met daarnaast voldoende ruimte voor het spel?

Pedagogisch medewerker kinderopvang:

Wanneer Maud (3) en Sanne (6) samenspelen gaat het zelden goed.... Sanne wil graag een verhaal voorlezen aan Lauren (pop). Maar Maud kan hier niet op wachten.

Elke keer dat Sanne de pop in bed legt, loopt Maud naar het poppenbedje toe en pakt de pop op.

Maud wil de pop een flesje geven.

Sanne wordt boos. "De pop heeft al 10x gedronken...."

"Samenspelen met Maud is niet leuk!"

 

"Hoe kunnen we dit begeleiden? Wat kunnen we verwachten van de kinderen. Willen ze allebei een eigen pop?"

Leerkracht groep 3:

Aan het eind van de schooldag spelen we vaak even verstoppertje. Er zijn altijd 3 kinderen die de zoeker graag willen zijn, de rest liever niet.

Is het belangrijk dat alle kinderen deze functie in het spel kunnen vervullen? Of kunnen we dit altijd op hun manier spelen? Ze zullen toch vast wel een keer een andere rol willen aannemen....

Moeder:

Onze jongens spelen het liefst de hele dag met duplo... Maar ik vind het toch belangrijk dat de kinderen met verschillende materialen spelen.

Hoe kan ik dit doen?